Osobní údaje | ||
Jméno / Příjmení | David NOCAR | |
Tituly | Mgr., Ph.D. | |
Pracovní zkušenosti | od 1. 4. 2007 |
Spolupráce s Oddělením pro podporu dalšího
vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci. |
2003 - 2006 | Spolupráce s Centrem distančního vzdělávání
Univerzity Palackého
v Olomouci. Činnosti spjaté s funkcemi: metodika distančního vzdělávání pro oblast e-learningu, metodické recenze studijních materiálů pro distanční vzdělávání, lektor, tutor, webmaster, administrátor LMS, spolupráce na projektech zaměřených na využití ICT ve vzdělávání. |
|
2005 - dosud | odborný asistent Katedry matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Odborná profilace v oblasti informačních technologií se zaměřením na edukační média a jejich využití v matematickém vzdělávání. | |
2004 - 2005 | asistent Katedry matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | |
Vzdělání, odborná příprava a školení |
2006 |
akreditovaný kurz MŠMT v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod číslem 31 765-2004-25-505 „Multimediální technika ve vzdělávání: Modul 2 – Zobrazovací a projekční technika (teoretická část) |
2006 |
akreditovaný kurz MŠMT v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod číslem 31 765-2004-25-505 „Multimediální technika ve vzdělávání: Modul 3 – Digitální fotografie“ (teoretická část) |
|
6/2005 |
akreditovaný kurz MŠMT v oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod číslem 31 765-2004-25-505 „Multimediální technika ve vzdělávání: Modul 5 – Video nejen digitální“ (teoretická + praktická část) |
|
1-2/2005 |
Cyklus seminářů Distanční vzdělávání profesionálně (Principy a standardy v distančním vzdělávání, Tvorba distančních studijních opor, Pedagog v distančním vzdělávání, Multimédia a Internet) |
|
od roku 2002 |
Doktorský studijní program Pedagogika na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V říjnu 2005 státní doktorská zkouška, v současnosti zpracovávání disertační práce na téma Informační a komunikační technologie ve vzdělávání se zaměřením na e-learning. |
|
1998 - 2002 |
Magisterský studijní program Učitelství pro 2. stupeň základních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. |
|
Jazykové znalosti | Angličtina | aktivně |
Němčina | pasivně | |
Projekty | 2006 - 2007 | ESF (OP RLZ) reg. č.: CZ.04.1.03/3.3.12.1/0032 název: Akademie distančního vzdělávání zastávaná role: člen řešitelského týmu |
2006 | ESF (OP RLZ) reg. č.: CZ.04.1.03/3.2.15.3 název: Zvýšení úrovne vzdelávání v matematice ve studijním oboru Ucitelství pro 1. stupen základní školy zastávaná role: člen řešitelského týmu |
|
2006 | ESF (OP RLZ) reg. č.: CZ.04.1.03/3.1.15.1/0237 název: Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě Školního vzdělávacího programu zastávaná role: autor, lektor |
|
2006 | FRVŠ č. proj.: 1240 název: Multimédia ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ zastávaná role: spoluřešitel |
|
2006 | Rozvojové programy MŠMT č. proj.: 648 název: Podpora použití informačních systémů na PdF UP v návaznosti na modernizaci informační infrastruktury počítačových učeben a vzdělávacích portálů zastávaná role: spoluřešitel |
|
Seznam publikací | KOPECKÝ, K., NOCAR, D.,
KOPECKÝ, R. OCR technologie v pedagogických disciplínách. In e-Pedagogium
(on-line), 2003, roč. 3., č. 3. Dostupné na www:
|
|
RŮŽIČKOVÁ, B. – NOCAR, D. Nové trendy ve vzdělávání – šance pro každého. In Sborník z XVI. mezinárodní vědecko-odborné konference DIDMATECH 2003. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-7220-6. | ||
NOCAR, D. Informační a komunikační technologie ve škole. In Sborník z matematického kolokvia „Trendy ve vyučování matematice“ [CD-ROM]. Olomouc: Pedagogické centrum, 2003. ISBN 80-7220-162-X. | ||
NOCAR, D. ICT ve výuce matematiky. In Sborník z konference Užití počítačů ve výuce matematiky. České Budějovice: JČU, 2003. | ||
NOCAR, D. a kol. E-learning v distančním vzdělávání. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0802-3. | ||
NOCAR, D. - KOPECKÝ, K. Různé úrovně využití ICT k učení se, především v DiV. In sborník z XXII. mezinárodního kolokvia o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: 20. 5. 2004. ISBN 80-7231-116-6. | ||
NOCAR, D. E-learning v distančním vzdělávání. In sborník z III. národní konference Distanční vzdělávání v ČR – Současnost a budoucnost. Brno: 30. 6. – 2. 7. 2004. ISBN 80-86302-02-4. | ||
NOCAR, D. E-learning v celoživotním vzdělávání učitelů. In sborník z mezinárodní konference História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania. Banská Bystrica: 8. - 9.9.2004. ISBN 80-8083-107-6. | ||
NOCAR, D. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání. In sborník ze studentské vědecké konference Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů I. Praha: Votobia, 2003. ISBN 80-7220-163-8. | ||
NOCAR, D. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání II (e-learning). In sborník ze studentské vědecké konference Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II. Praha. Votobia, 2004. ISBN 80-7220-201-4. | ||
KOPECKÝ, K. - NOCAR, D. Úvod do anatomie standardu S.C.O.R.M. In sborník BELCOM'05 - Building Effective Learning Communities - "Trendy v e-learningu". Praha: ČVUT, 2005. ISBN 80-01-03203-5. | ||
NOCAR, D. Blended learning a jeden jeho konkrétní případ v praxi. In Sborník z konference Alternativní metody výuky 2005. Praha: UK, 2005. ISBN 80-7305-511-2. | ||
NOCAR, D. Standards in E-learning. In sborník z mezinárodní vědecko-odborné konference Trendy technického vzdělávání 2005. [CD-ROM]. Olomouc: Katedra technické a informační výchovy PdF UP, 2005. ISBN 80-7220-227-8. | ||
NOCAR, D. Standardy v e-learningu. In sborník Efficiency and Responsibility in Education – Proceedings of Papers 2005. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2005. ISBN 80-213-1349-8. | ||
NOCAR, D. Výhody a nevýhody elektronických studijních opor oproti studijním oporám tištěným. In sborník z XXIII International Colloquium on the Acquisition Process Management. [CD-ROM]. Brno: Univerzita obrany, 2005. ISBN 80-85960-92-3. | ||
VANĚK, V. - NOCAR, D. E-learningová podpora matematicky talentovaných žáků. In sborník MAKOS 2005. Zlín: UTB, 2006. ISBN 80-7318-360-9. | ||
NOCAR, D. Od e-learningu k blended learningu. In Bulletin Komory daňových poradců. Brno: KDP ČR, 2006. ISSN 1211-9946.] |